استراتژی رقابتی
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

لیکن در دنیای امروزی و مدرن، رقابت یک عامل پویا است و تکنولوژی‏‌‌های نوین محصولات جدید، مرزبندی‏‌‌های جدید بازار، فرآیندهای تولیدی جدید و مفاهیم جدید مدیریتی منجر به شکل گیری، تغییر و یا حتی از بین بردن مزیت رقابت صنعتی ملی می‌شود.
امروزه استراتژی رقابتی و شاخه‏‌‌های محوری آن در مورد تحلیل صنعت، تحلیل رقبا و تعیین موقعیت استراتژیک به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب می‌شوند.
استراتژی‏‌‌های رقابتی یا استراتژی کسب و کار سازمان چگونگی رقابت و برتری در برابر رقبا، چهارچوب و الگوی رقابت و جایگاه و چشم انداز لازم را برای سازمان‏‌ها تعیین می‌نمایند.
کتاب استراتژی رقابتی، ازجمله کتبی است که مبتنی بر اعدادی مهم است – در این کتاب سه و پنج مطرح هستند که سه نمایانگر استراتژی‌های عمومی( هر شرکتی باید یک استراتژی عمومی اتخاذ کند زیرا در غیر این صورت در مقابل حریفانش شکست خواهد خورد) و پنج نشانگر نیروهای رقابتی است( آنچه که یک شرکت باید انجام دهد تا توان رقابتی خویش را حفظ نماید ). طی بیست سال پس از نخستین انتشار، اجماع نظر زیادی در این زمینه وجود دارد که نیروهای رقابتی واقعی‌تر از استراتژی‌های عمومی هستند.
این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه ارتباط بین فعالیت‏‌ها و استراتژی‏‌‌های رقابتی بر روی عملکرد سازمانی را در صنعت بانکداری تاثیر گذار می‌باشد.
یافته‏‌‌های ما نشان می‌دهد که a) استراتژی‏‌‌های رقابتی باعث اعتدال ارتباط بین عملکرد‏‌ها و فعالیت‏‌‌های استراتژیک بازاریابی و عملکردهای سازمانی می‌گردد، b) تصمیمات راهبردی یکپارچه خاص در مورد عملکردها و فعالیت بازاریابی دارای تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد سازمانی می‌باشد، و c) عملکرد بانک‏‌‌های محلی در میان گروه‏‌‌های استراتژیک متفاوت بوده که بستگی به کیفیت تناسب راهبردی دارد.
در مطالعات مربوط به مدیریت راهبردی خدمات، ارتباط راهبردی نزدیک بین استراتژی‏‌‌های رقابتی و عملکردها برای سازماندهی خدمات دارای اهمیت زیادی می‌باشد.
علاوه بر این چنین ارتباطات راهبردی برای بدست آوردن رقابت‏‌‌های در سطح جهانی حایز اهمیت می‌باشد.
علاوه بر این استراتژی‏‌‌های بازاریابی که سازگاری را بین بازاریابی و استراتژی‏‌‌های بازاری ایجاد می‌کند برای عملکرد سازمان‏‌ها حایز اهمیت می‌باشد.
از این رو چنین فرایندی ضروری می‌باشد تا ارتباط بین بازاریابی و استراتژی‏‌‌های رقابتی را درک کنیم و به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه ارتباطات راهبردی تاثیری بر روی عملکرد سازمان‏‌ها دارند.

منبع : مقاله استراتژی رقابتی





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: